ناربن؛ فروش انواع نرم افزارهای سازمانی و ارائه کننده خدمات مشاوره مالی و مالیاتی

مهم‌ترین پرسش‌هایی که باید از ارائه‌دهنده سیستم‌های رایانش ابری پرسیده شود

مهم‌ترین پرسش‌هایی که باید از ارائه‌دهنده سیستم‌های رایانش ابری پرسیده شود

اگر قصد دارید از سیستم‌‌‌‌‌‌های رایانش ابری استفاده کنید، اولین گام این است که به‌شکل دقیق ارائه دهنده نرم‌افزار را ارزیابی کنید. در این مطلب مهم‌‌‌‌‌‌ترین پرسش‌هایی که هر مشتری قبل از خرید یک نرم‌افزار بر بستر ابر باید بپرسد را مرور می‌کنیم.

آیا سبد محصول کاملی را عرضه می‌کند؟

هیچ سازمانی نمی‌‌‌‌‌‌خواهد برای قسمت‌‌‌‌‌‌های مختلف سازمان، نرم‌افزارهای متفاوتی داشته باشد، چون در این صورت کاربران باید نرم‌‌‌‌‌‌افزار‌‌‌‌‌‌های متفاوت را آموزش ببینند در حالی‌که وجود یک نرم‌‌‌‌‌‌افزار یکپارچه برای واحد‌‌‌‌‌‌های مختلف سازمان، هم نیاز‌‌‌‌‌‌های آموزشی را کاهش می‌‌‌‌‌‌دهد هم به ایجاد یکپارچگی بین بخش‌‌‌‌‌‌های مختلف سازمان کمک می‌‌‌‌‌‌کند. اما این موضوع به این معنی نیست که به همه‌‌‌‌‌‌ی ماژول‌‌‌‌‌‌ها نیاز دارید. شما این امکان را خواهید داشت که به تناسب تغییرات و رشد کسب و کارتان، ماژول‌‌‌‌‌‌های جدید را اضافه کنید یا ماژول‌‌‌‌‌‌های خریداری شده را حذف کنید. برای رسیدن به یک راهکار جامع نرم‌‌‌‌‌‌افزاری، همه نرم‌‌‌‌‌‌افزار‌‌‌‌‌‌ها باید بتوانند از طریق به اشتراک-گذاری اطلاعات با یکدیگر در ارتباط باشند.

آیا می‌‌‌‌‌‌تواند به ‌شکل مداوم فعالیت‌‌‌‌‌‌های کسب و کار شما را به‌روز رسانی ‌‌‌‌‌‌کند؟

استفاده از نرم‌افزارهای بر بستر ابر به کاهش هزینه‌‌‌‌‌‌ها در کسب و کار شما کمک می‌‌‌‌‌‌کند. اما توجه داشته باشید که ارائه‌‌‌‌‌‌دهنده سرویس با وجود کاهش هزینه باید بتواند با به‌روزرسانی مداوم، فعالیت‌‌‌‌‌‌های کسب و کار شما را بهبود دهد. برای پیاده‌‌‌‌‌‌سازی موفق سیستم‌‌‌‌‌‌های ابری، شما به ارائه‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌ای احتیاج دارید که تجربه موفقی در این زمینه داشته باشد. همچنین بتواند به ‌شکل فعالانه خدماتی را ارائه کند که به نیاز‌‌‌‌‌‌های کسب و کار شما پاسخ دهد.

آیا قابل اعتماد است؟

اعتماد در انتخاب ارائه‌‌‌‌‌‌دهنده سرویس نقش مهمی دارد. براساس گزارشی که Economist Intelligence unit، منتشر کرده است 92% از مدیران معتقدند که مشتریان تمایل دارند اطلاعات شخصی شامل نام، اطلاعات تماس و جزییات دیگر را با فروشندگان قابل اعتماد به اشتراک بگذارند. نگهداری داده‌‌‌‌‌‌های مشتری مسئولیت سنگینی است به‌‌‌‌‌‌ویژه وقتی که مسئولیت پیامد‌‌‌‌‌‌های امنیتی نگهداری داده‌ه‌های مشتری را پذیرفته می‌شود. اعتبار و سابقه ارائه‌دهنده‌ی سرویس عامل مهمی در انتخاب است.

میزان امنیت داده‌‌‌‌‌‌ها چقدر است؟

قبل از اینکه تصمیم به استفاده از یک سیستم ابری بگیرید باید از لایه‌‌‌‌‌‌های متعدد امنیتی شرکت ارائه‌دهنده سرویس اطمینان داشته باشید. این لایه‌‌‌‌‌‌ها شامل امنیت داده‌‌‌‌‌‌ها در مقابل ویروس، باج‌افزار و هر نوع خرابی و امنیت دسترسی و امنیت نرم‌‌‌‌‌‌افزار است. به این منظور، گواهینامه‌‌‌‌‌‌های امنیتی شرکت ارائه‌‌‌‌‌‌دهنده سرویس را بررسی کنید.

آیا با وجود شعب مختلف و پراکندگی جغرافیایی می‌توان از یک نرم‌افزار ERP بر بستر ابر استفاده کرد؟

یک سیستم ERP بر بستر ابر می‌تواند عملیات کسب‌وکار را در هر نقطه‌ای از دنیا بدون مشکل پوشش دهد. شما و کارکنان‌تان باید بتوانید با استفاده از کامپیوتر، تلفن همراه یا تبلت، به برنامه و اطلاعات خود از هر مکان دسترسی داشته باشید.

اگر بخواهیم از ERP مبتنی بر ابر به ERP on premise برویم شرایط چگونه خواهد بود؟

همه‌ی راهکار‌‌‌‌‌‌های ERP با سیستم‌های مبتنی بر ابر و on premise یکپارچگی دارند. تعدادی از فروشندگان تنها از سیستم‌‌‌‌‌‌های ابری پشتیبانی می‌‌‌‌‌‌کنند در حالی‌که برخی دیگر به سازمان‌ها این امکان را می‌‌‌‌‌‌دهند که بستر پیاده‌سازی خود را تغییر دهند. اگر کسب و کار شما احتمالا در آینده تغییر خواهد کرد داشتن این گزینه امر مهمی است.

در چه بازه‌‌‌‌‌‌های زمانی پشتیبان‌‌‌‌‌‌گیری انجام خواهد شد؟

یکی از دلایلی که سازمان‌‌‌‌‌‌ها به استفاده از سیستم‌‌‌‌‌‌های مبتنی بر ابر روی می‌‌‌‌‌‌آورند پشتیبان‌‌‌‌‌‌گیری منظم و اطمینان از امنیت و نگهداشت داده‌‌‌‌‌‌هاست. شرکت ارائه‌‌‌‌‌‌دهنده سرویس باید بتواند از طریق نگهداری سرور و پشتیبان‌‌‌‌‌‌گیری منظم، امنیت داده‌‌‌‌‌‌های مشتری را به‌شکل کامل تضمین ‌‌‌‌‌‌کند. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع، قبل از خرید سیستم از بازه‌‌‌‌‌‌های زمانی گرفتن نسخه back up گیری، ریسک از دست رفتن داده‌‌‌‌‌‌ها را کنترل کنید.

آیا می‌‌‌‌‌‌توانیم گزارش‌‌‌‌‌‌هایی که نیاز داریم را از ERP بر بستر ابر بگیریم؟

امکان دریافت گزارش‌های منعطف برای سازمان اهمیت زیادی دارد، مطمئن شوید که سیستم ERP که انتخاب کرده‌‌‌‌‌‌اید، دید درستی در مورد داده‌‌‌‌‌‌هایی که نیاز دارید را در اختیار شما خواهد گذاشت. برخی از ارائه‌‌‌‌‌‌دهندگان سیستم‌‌‌‌‌‌های ابری تعداد گزارش‌‌‌‌‌‌هایی که می‌توانید دسترسی داشته باشید را محدود می‌‌‌‌‌‌کنند. بنابراین قبل از خرید سیستم در مورد همه گزارش‌های مورد نیازتان تحقیق کنید.

نیاز به مشاوره برای خرید راهکار ابری دارید؟ مشاوران نامی حساب ناربن در بخش نظرات این مقاله و به صورت تلفنی (22226982-021) پاسخگوی شما هستند.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

favicon

نامی حساب ناربن

شرکت ناربن با آمادگی کافی، تجارب لازم و رویکردی نوین آماده ارائه خدمات به تمامی شرکت ها و سازمان ها می باشد. ناربن موفقیت های خود در ارائه خدمات به بیش از ۹۰۰۰ مشتری را مرهون برقراری رابطه ای دوستانه و مفید با مشتریان خود می داند و با ایده های بدیع در ارائه خدمات در صدد بسط و گسترش این موفقیت است.

اطلاعات تماس

طراحی وبسایت توسط نردوما